2009. október 8., csütörtök

Hogyan tovább?


Még tavaly ősszel megcsináltam ezt az applikációt, de sosem fogtam neki, hogy körbevarrjam. 4 pld-ban készült, és ajándékba kapott textilmintákat használtam fel hozzá.

Most több dolog is történt, ami miatt felelevenítettem. Egyrészt csatlakoztam a győri Flóra foltvarró csoporthoz, ahol minden hónapban egy feladatot is meg kell oldani, ami szeptemberben (újoncoknak pótlás!) az ősz. A3-as méretű falikép formájában.

Colette varrósnapján tanultam egy szuper módszert a megmaradt anyagdarabok hasznosításához. Nekem sok volt a textilmintákból, amik színükben és anyagukban is illenek a feladathoz. Egyszerű a dolog, csak fel kell vasalni a csíkokat egymás mellé egy felvasalható közbélésre, és ez után behajtva összevarrni a csíkokat. NEm mozdulnak el, nem kell gombostűzni és egyforma vastagságú lesz. Szóval szuper!

Varrógépemről (régi jó kis Neumann) kiderült, hogy nem lehet vele lassan varrni, ami egyrészről jó hír, hogy nem az én lábamban van a hiba, másrészt rossz, hogy hogyan fogok én így tűzni. De ekkor eszembe jutott, hogy fizikus és technikus is van a családban, hát feldobtam a problémát megoldásra. Apu (a fizikus) kitalálta, hogy kössünk sorba egy 100W-os izzót a varrógéppel, akkor kevesebb feszültséget kap és lassabban fog varrni. Drága jó férjem, pedig megszerkesztette gyerekbiztos módon a "pótlékot". Így ha lassan akarok varrni, akkor egy hajóslámpával kiegészített hosszabbítón keresztül teszem. Így aztán már körbe tudtam varrni az eléggé részletes mintát. A szép őszies csíkjaimból megcsináltam a keretnek valót, kicentiztem, épp elég lett (több nem is lett volna). De most megakadtam, hogyan tűzzem? Úgy hogy kicsi legyen az esély arra, hogy tönkreteszem? szerintetek?

7 megjegyzés:

Barbi írta...

Hihetetlen egy család vagytok! :D
Nagyon szép lesz!

lomaquilt írta...

Én a közepét tűzném vagy árokban, vagy 0,5 cm-re az applikáció vonalától és kézzel. Esti mese! A csikokat ha azok ragaszton vannak talán nem igényelnek tűzést, de lehet, hogy azokat a varrás mentén (csik találkozásánál diszitő tűzéssel. Akkor a közepére kevesebb tűzést tennék. De ez annyira szubjektiv, hallgass meg minden ötletet és a saját belátásod szerint csináld!

Edige írta...

Nagyon szép lett eddig. Kíváncsi vagyok, hogy mit választasz - sajnos a tűzésben abszolút nem vagyok jártas, így tanácsot sem tudok adni...

Erika írta...

nagyon szép lett! Kérdezhetek? Biztosan nekem nem jár rendesen az agyam, de nem értem ezt a csíkos dolgot... hogyan varrod össze, hogy egyforma lesz? nem mutatnád meg egyszer? nem értem...:((

UKati írta...

Köszönöm lányok a dícséreteket és lomaquilt neked a tanácsot.

Kiseri: az egyforma arra vonatkozik, hogy pl. ha kicsit különböző minőségű/vastagságú anyagaid vannak, akkor a felvasalt papír miatt nagyjából egyenletessé válik így is a vastagság. Azért egyszerű összevarrni, mert ahol a két rávasalt csík összeér, ott mégis azért vékonyabb, és ott könnyebben hajlik. Ott félbehajtod (színe belül), és szépen levarrod. Ekkor olyan lesz, mintha csak simán összevarrtál volna két csíkot. Colette szerint "nyügős" anyagokhoz is jó, mert pl a selyem sem mászik el. Majd próbálok a maradékról úgy fotót csinálni, hogy látszódjon a lényeg. Annyira pofonegyszerű a technika, hogy ez benne a zavaró :-)

Aranyalma írta...

Nekem megtetszett ez a ragasztós módszer! Mivel nem varrok gyakran, de legalábbis még ritkábban, mint szeretném, sokszor idegesít a szöszmötölésem. Néha kifejezetten lassúnak tartom magam, ám mondják, jó munkához idő kell... De azt hiszem, ezzel a módszerrel nagyon sok időt meg lehet takarítani!
Nagy szükségem volt erre az ötletre, köszönöm, hogy megosztottad! :)

UKati írta...

Aranyalma! Örülök, hogy segíthettem! Én is Colette-től tanultam, így majd továbbítom a köszönetet :-)